2013-10-25

Rödtjut für alles

Min Ecologicapropageringskampanj fortsätter. BiB:en göms i en sunkig brun tygkasse för att sedermera serveras i nya stadsdelar. En lättdrucken och väluppskattad shiraz malbec utan kemikalier är precis vad folket behöver för att lättas upp och leva ut.
Det enda jag verkar behöva i tillvaron är bekräftelse och närhet - då lättas trycket för bröstet och jag lever. Dessutom har jag en sjuhelvetes flax det senaste med att hitta människor som jag får andlig kontakt med. Folk med liknande livserfarenheter och liknande demoner. Samma lättsamhet och humor. Jag är lyckligt lottad som inte behöver ansträngningen som många andra upplever vid nyetablering av kontakter.

Mitt hjärta är rent för jag är uppriktig. Men vem som får ta del av denna egenskap är noga utvald eller bortvald. Ofta brukar det enda intagningsprovet bestå i att man är reko mot mig. Enkelt? Svårare än man kan tro. Men jag försöker att inte klandra. Måste påminna mig om att självinsikt och empati är sällsamma dygder. Det är bara att gallra ut.

Riktad reklam är lattjo. Efter "rostigt ändparti" vill man att jag ska köpa plåttaksfärg. Dagens avslutning kanske ljussätter ämnet.

Polera min vita lilla ändlyckta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar